Workshop atelier

         NOU!

  • Atelier de dezvoltare personală pentru copii cu vârste cuprinse între 10 şi 14 ani

Atelierul face parte din Programul  „Copii pregătiţi - copii liberi şi fericiţi!şi este conceput prin desfăşurarea a trei module:
 
Modulul I  „Cine sunt eu, cine eşti tu?
Ce ne propunem?
Prin această activitate ne propunem să sprijinim nevoia copiilor de a se cunoaşte mai bine, atât pe sine cât şi pe ceilalţi. Cunoaşterea de sine presupune a şti cine eşti, atât în prezent, dar şi cine doreşti să devii în viitor. Într-un cadru plăcut şi securizant, copiii îşi vor putea deschide aripile către sine şi:
-         vor descoperi cine sunt şi cum să se accepte în acest fel
-         vor experimenta ce şi-ar putea dori să devină
-         îşi vor îmbunătăţii exprimarea sinelui prin cuvânt şi emoţie
-         îşi vor perfecţiona modalitatea de relaţionare şi comunicare cu ceilalţi
Cum?
Tehnicile de lucru vor fi bazate pe joc şi adaptate vârstei copiilor: desen, colaj, construirea de poveşti, discuţii libere şi metafora terapeutică.
Cine?
Grupul va fi format dintr-un număr de 6 copii, cu vârste cuprinse între 10-14 ani.
Când?
Atelierul se va desfăşura în luna noiembrie 2015, 4 şedinţe de câte 90 de minute/1 dată pe săptămână, în zilele de luni -09, 16, 23 şi 30 sau în zilele de vineri –06, 13, 20 şi 27, între orele 18.00-19.30.
Cost?
Costul aferent fiecărei şedinţe este de 50 RON (200 RON/atelier).
 
Modulul II  „Eu şi locul pe care îl ocup în familia mea
Venim în întâmpinarea părinţilor cu propunerea de a încuraja copiii să participe la o activitate explorativ-ludică prin intermediul căreia micuţii vor avea ocazia să-şi creeze o imagine despre propria persoană în cadrul familiei din care fac parte, despre descendenţii lor şi relaţiile de rudenie existente între aceştia, într-o modalitate interesantă şi atractivă -„Arborele genealogic”.
Ce ne propunem?
Prin această activitate ne propunem să sprijinim nevoia copiilor de a-şi cunoaşte mai bine rădăcinile - strămoşii şi modalitatea în care se înrudesc cu fiecare. Într-un cadru plăcut şi securizant, copiii vor putea obţine la finalul atelierului un tablou cu informaţii despre originile lor genealogice, reprezentate sub forma grafică a unui arbore, precum şi o serie de date despre membri familiilor lor:
-         date demografice (data naşterii, vârsta sau data decesului, unde au trăit, profesia)
-         informaţii referitoare la aspectul şi comportamentul acestora
-         informaţii despre evenimente importante din viaţa acestora (căsătorii, decese, naşteri, experienţe relevante).
 
Modulul III  „Ce simt eu, ce simţi tu
Prin intermediul acestei activităţi copiii îşi vor putea explora emoţiile în cadrul jocului. Exprimarea de către copii a stărilor lor sufleteşti poate fi, de multe ori, un obstacol în calea dezvoltării unui echilibru emoţional. Alteori, necunoaşterea de către cei mici a unei modalităţi adecvate de exprimare a emoţiilor poate părea pentru adulţi o lipsă de educaţie, de cenzură sau chiar o obrăznicie. 
Ce ne propunem?
Atelierul îşi propune să creeze un spaţiu plăcut şi securizant pentru micuţi în care aceştia să se simtă liberi să se exprime aşa cum sunt, aşa cum simt. Exteriorizându-şi în acest fel diferite emoţii (furie, nemulţumire, frică, dezamăgire etc.), în prezenţa unui adult capabil să le accepte, copiii vor învăţa să identifice emoţiile fundamentale, să le conştientizeze atunci când le au şi să gestioneze adecvat emoţiile disfuncţionale. La finalul atelierului, copiilor le va fi mai uşor să:
-         îşi exprime emoţiile pe care le experimentează
-         vorbească despre ceea ce simt atunci când trec printr-o situaţie dificilă
-         identifice stările sufleteşti pe care le observă la ceilalţi
-         să reacţioneze adecvat (cu empatie) în situaţii dificile pentru cei din jur
 
Modulele II şi III vor fi organizate în lunile următoare.